søndag 10. mai 2015

Smykker

Smykker er litt kinkig og kan være følelsesladdet tema.




Jeg skal ikke ingerere i gjenstander som har affeksjonsverdi, men har gjort meg noen få tanker.

Hver av oss har store mengder smykker, som for det meste får være i fred, heldigvis!

Blandt de lagrene, er det noen ekte og edle smykker, noe som er arvet, noe som er minner, mange er viktige og kjære.



Ellers er det kilovis med smykketing som av uforståelige grunner fortsatt ligger i skuffer, esker, bokser, henger på rare smykkeanordninger på badet og soverommet og blir bare mere og mere misfarget og styggere, ettersom tiden går.

Siden jeg brenner  for minimalisme i  skuffer og skap, så har jeg et veldig enkelt forslag for hva du kan gjøre med alt dette - du kan lett gjette  hva det er...

Men smykkene vi bryr oss om,  hvordan bruker vi dem?





Jo, som en hovedregel: forsiktig og veldig forsiktig!

En ting av gangen er lurt, for smykker liker dårlig å konkurrere med andre smykker.

Det ene smykke synes nok!

Det er så å si umulig  å sette de sammen, uten at juletrebildet dukker opp i underbevistheten.

Sett av type øredobber + halssmykke + armbånd og Gud forby + en ring på toppen er ikke bra.






Ta på og ta av det utvalgte ene smykket, gjør det en gang til og se, at du er flottere uten eller nesten uten smykker, for det meste.


Og tilgi meg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er åpne for alle, velkommen!