fredag 8. mai 2015

Satt på spissen

Hvem bestemmer om vårt utseende?

Selvsagt vi selv, og bare vi.

Vi vet godt at der ute finnes det en hel moteindustri for oss, mange sett med klesregler, "lov og ikke lov", synsing, gode råd , bli ny, trender og det som er ut eller inn. Vi følger med.
Men bryr vi oss om det, når vi blir 50+?




Vi er så opptatt av vårt dagligliv, arbeid, gjøremål, små og store plikter.
Men vi titter litt i bladene, følger med når vi er i humør til det, tenker "dette er ikke for meg" eller "jeg måtte ha en pengefabrikk for å se slik ut" eller "jeg har ikke figur til det"

Og hva skjer videre?
Ingenting. For det finnes mange ting som er viktgere enn klærne vi har på oss, håret, sminken, sko og kåpe. Selvfølgelig.




Og hvis du ikke har en jobb som krever at du passer på ditt utseende, går du til skapet, plukker opp den daglige sportsuniformen - samme trette jeans, hvilken-som-helst-genser som er ren, slenger på sportsjakken som har sett sine beste dager, trekker inn i joggeskoene og er klare til å møte en ny dag.
Og jeg skal jo til frysøren om 2 uker for å få farget håret, for etterveksten synes nå bra. Og sminken er det ikke så nøye med, en rosa leppestift med skimmer rekker.

Er ikke det greit?
Jo,  for hva betyr utseendet i forhold til menneskelighet og problemer som berører oss hver eneste dag?

Ingenting. Igenting?

Og hva skjer når vi skal ut og  møte venninner, blir invitert ut, skal i teater eller på byferie, hvor utseende spiller en viss  rolle for at vi føler oss vel?

Panikk, løpe til senteret for å kjøpe fort noe nytt, raske med seg en bluse i liksom silke i lilla, en penbukse som kunne være penere, for den her sitter litt dårlig, toppe med et nytt armbånd (litt pragnende med alle diamantene), håret er nå fikset og rosa leppestift på plass.

Kanskje har du akkurat kastet bort penger på et kjøp som fort havner i posen til "frelsen"? For ingenting av det du handlet er bra for deg.

Nok nå.
Det er derfor jeg holder blogg for dere, mine søstre 50+, for å unngå tilfeldigheter, for å legge litt arbeid og omtanke for at utseendet skal gjenspeile det du har i hjertet og i sjelen.

Silver Life anbefaler følgende daglige øvelser i programmet "jeg slurver ikke med mitt utseende, selv om jeg er blitt 50+":


  • Se
  • Bry deg om detaljene
  • Planlegge innkjøpene ved å tenke over hva du har fra før
  • Sette deg inn i materien, sjekke kvaliteter
  • Være oppmerksom på andre kvinner, både snadder og katastrofe 
  •  Prøve å se ting i sammenheng
  • Finne den røde tråden
  • Legge merke til detaljer
  • Sammenligne
  • Glemme "praktisk"
  • Få egen erfaring
  • Se mere


og bestemme selv hvordan ditt andre skinn skal være. for da er det gjennomtenkt og ikke tilfeldig!
















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er åpne for alle, velkommen!