tirsdag 5. mai 2015

Hvit bukse, en klassiker


 Hvit bukse. Også en klassiker for sommeren, siden jeg jobber med klassisk, liten og kompakt garderobeforslag for en modell 50+. Behagelig og ikke tantete, noe jeg er i allefall opptatt av.

Men: hvor stor glede har jeg av å eie en hvit bukse? Det er i allefall upraktisk, hvitt er hvitt bare for 1 dag....
På annen side:  må jeg være så veldig praktisk?

Det finnes mange varianter av hvite bukser. Nå tenker jeg på to typer:
klassisk hvit jeans og hvit linbukse.

Klassisk hvit jeans, uten strech som kan brukes i hver alder.  Hvitt jeans blir ofte satt sammen med stripete gensere i hvitt og blått, og skal minne om matrosstilen. Etterhvert er jeg blitt uenig i det. Hvitt jeans tåler alle stiler og er fine sammen med med de fleste klassiske plagg jeg har skrevet om: trench coat, kardigan, storgenser, skjorte  og blazer. Rull opp nederst og bruk dine Birkenstocks, ballerinas, sandaler, stoffsko eller hva du liker å gå med.








Noe helt annet og veldig fristende er en løs linbukse, som er en drøm å gå i, når det er varmt. Løs, ledig og sval stil. Og en løs bukse bør balanseres med en trangere topp.




Ingen ekstrem vidde, for ekstremme klær er for den yngre garden. Vår linbukse er heller ikke gjennomsiktig og linkvaliteten er bra og krøller så stillig!












Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er åpne for alle, velkommen!