fredag 22. mai 2015

Fargepalettene for Vinter

Jeg har så lyst!
Lyst til å skrive om farger, kalde og varme farger, skjønnhetstyper, somre, vintre, vår og høst. Derfor gjør jeg det nå jeg føler for.

Hvorfor gjør jeg det? Jo, fordi jeg har tro på at når du finner ut hvilken type du er, så er fargevalget på klær piece of cake. I tillegg vil fargene spille med og understrekke din skjønnhet og det spesielle ved deg. Hvorfor ikke få det frem? Om du ikke brydde deg så mye om det de siste 40 årene, gjør det nå!

Jeg starter idag med vinter med sine 3 underkategorier.

Vinter



Intens og mørk vinter

Din (og min) fargepalett:






Kjennetegnet er den intense kontrasten mellom den bleke huden din, mørke øyne og hår helt uten noen varme reflekser - enten sort, brunt eller grått/sølv hår

De beste fargene dine er blåfiolett, kobolt og navy, men også hvitt.

Leppestiften din blodrød eller fuksia.

Smykkene, store og tydelige, helst i sølv og hvitt gull.







Den andre undertypen av vinter, er den Ekte, kjølig vinter


Fargepaletten din:







Grå eller blågrå øyne (kaldt blikk) lys, lys hud og hårfarge helt uten varmereflekser.

Flotte farger til den ekte, kjølige vinter er de sterke og klare. Fiolett, blått, rødt, fuksia og klart grønt.

Du kan sminke munnen med sterk, kald farge - den ene kraftige accenten når det gjelder sminke. Ikke bruk søte rosanyanser - en klar cerise vil være flott for deg.

Og blant smykkene, kan du velge rader med perler eller kombinasjon av sølv og sort.




Den siste  undertypen av vinter er den Rene og klare vinter



Fargepaletten:






Intenst mørkt hår, veldig lys hud med en liten antydning til varme i seg. Øynene har kald og klar farge, blå, grønne eller brunsvarte.

Intense farger i sterke kontraster fungerer best for deg. For eksempel hvit bluse og sort skjørt eller bukse.

Leppestiften din - iskald rosa. Det er det kalde, sterke blikket ditt som er i sentrum av oppmerksomheten.

Smykker, tydelige øredobber eller halskjeder er supre for deg.




Om jeg gir deg for detaljerte beskrivelser, titt i det minste på fargepallettene for vintertypene, hvis du er en.
Farger er gøy, uansett. Jeg har aldri sagt ha-det til fargestifter og eier en hel del. Nå er jeg ingen dyktig tegner, men har en kolorist i magen og anbefaler den leken til alle. Dagbøkene mine har masse fargekombinasjoner!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er åpne for alle, velkommen!