søndag 26. april 2015

Prosjekt Silver - atter en gang

Jeg bestemte meg for å rapportere igjen fra hårfronten.
Dette er jo hovedprosjektet på bloggen, alt det andre som kommer på sidene mine er mer eller mindre tidsfordriv, mens håret mitt vokser i sølv...

Denne gangen skal jeg ikke glede alle mine 55  fans med egne bilder.
Det er ingen som fortalte meg at prosjektet blir enkelt og at det går fort. Så  jeg viste godt hva jeg gikk til. Men at det går så sakte...?





Merkelig nok, mens jeg farget, måtte jeg gjøre det hver tredje uke, for håret vokste så utrolig kjapt da. Men nå, synes jeg at veksten er lik null.
Selvsagt er det ikke lik null, det er bare min utålmodighet på vei mot målet som tar overhånd.

Først og fremst: jeg angrer ingenting! Det er godt å være fri fra fargingmaset.  Veldig godt!

Jeg liker godt det grå håret som vokser ut, det er fine sjatteringer i det  og fargen er faktisk sølv og ikke gult. Det er jeg heldig med.







Det som utfordrer mest er rester av fargen på tuppene (dessverre fortsatt 3-4 cm). Klart, jeg kunne glatt klippe bort  fargerestene og få veldig kort frysyre, slik:








men det er ikke det jeg ønsker.

Når jeg har mareritt om natten, så er det ofte forbundet med hårklipp. Jeg tolker det slik at langt hår er en fast bestandel av min personlighet  og det føles kjipt å få det bort, selvfølgelig.

Så akkurat nå går jeg rett og slett med brettet skjerf i håret og jeg er helt ærlig, når jeg sier at skjuler meg så godt jeg kan.

Jeg vet at jeg må klippe meg minst en gang til og planen er å vente i det lengste, så jeg slipper å være kopi av Jamie Lee Curtis.







Kommer jeg så langt, så blir det virkelig deilig!
Men nå er det bare å vente til eksperimentet er over. Lover et bilde til neste gang og neste hårrapport kommer i slutten av juni.

1 kommentar:

Kommentarer er åpne for alle, velkommen!