torsdag 23. april 2015

Nr 5 av de Syv Store - Blyantskjørt

Det er ingen tvil om at et blyant skjørt er en viktig ingrendiens i det franske, klassiske skapet og et delikat klesplagg, men....

Ikke spesielt flatterende for en pære og ikke for en omvendt A (med brede skuldre).
Det er et timeglass som har størst glede av blyantskjørt. Timeglasset har litt midje (vi snakker fortsatt 50+modeller) og ca samme hoftemål som brystmål.

Så, kjære timeglass, her er deres 5 minutter!





Og da skjønner dere med en gang at jeg har ikke tenkt å foreslå høye hæler og silkebluse til det blyantskjørtet vi snakker om.

Nei, nei - vi skal kle dette skjørtet ned og ta det i bruk. Silver Life vil ikke være med på stiv eleganse og patetisk stil.






En kjenning: blyantskjørt bruker vi (eller styler, som alle motemennesker sier) sammen med vår deilige kashmir v-hals.




Eller med denne løse og ledige skjorten vi allerede har pratet om. Ingen strømpebukse.  Og sko?


Hvorfor ikke slik?

 Eller slik?







Eller hvis du er helt rystet av mine forslag, bruker du dine ballerinas, eller til og med dine heals, som du orker å gå med.

Jeg har mitt blyant skjørt i ganske smart "joggebuksestoff" som gjør at den ikke strammer noen steder og rett og slett er behagelig å gå med. Jeg liker den best  sammen med min store og litt vide genser.





Er ikke dette en super og avslappet måte å ta blyantskjørt i bruk, så vet ikke jeg.


Selvsagt hvis dere mener at denne karikaturen på bildet under er en riktig og eneste måte å bruke et smalt skjørt på, så vær så god og good luck!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er åpne for alle, velkommen!