lørdag 4. april 2015

Hva med dyrisk?






Aha - nå prater jeg ikke om pels, pels prater vi overhodet ikke om og jeg skal ikke si mere, for da får jeg røde flekker på halsen av opphisselse. Vi, jenter 50+ har sagt opp pelsen en gang for alle.

Men jeg har en stor svakhet for dyreprint. Elsker dyreprint.

Men er det klassisk?

Sikkert ikke, men husk at jeg driver her på disse sidene  med fransk chic også, og der tillates det litt av hvert, bare det er fransk chic.

Bare for å minne om hva fransk chic er, så er vi på samme planeten:

avslappet eleganse, diskre, tidløs, uten timer foran speilet og skapet full av dyre merker, kunsten å blande stiler og detaljer, som gjør en spennende helhet og denne spennende helheten er deg!

Skal vi ta oss en liten tur til Paris og titte for å få praktiske ideer om den franske chicen? Sitte på fortauscafe og kose oss med synet av det alle verdens kvinner har lyst til, men vet ikke hvordan få det til?

Tilbake til dyreprint.

En liten huskeliste om du er like svak for dyreprint som jeg:


  • de få akcentene i dyreprint du har er i ordentlig materiale og har god kvalitet
  • bruk ikke flere ting med dyreprint sammen - bare en om gangen!
  • dyreprint kombineres ikke med rosa og turkis
  • finn ut om du skal ha dyreprint i kalde eller varme nyanser



Sko!




Veske, selvsagt
Belte i skinn til bukse, kjole, jakke eller trench



Skjerf i ull og silke er bra


Briller er en fin detalj

Og om du er like gal etter dyreprint som jeg, så kan du vurdere en jakke eller trench coat, men vær nøye på hva du kombinerer den med. Sort er mitt eneste forslag, eventuelt hvitt, men jeg går ikke på kyststien med mine dyr i dette antrekket, nei.


Men husk - en dyrisk ting om gangen!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er åpne for alle, velkommen!