onsdag 25. mars 2015

Tidløse striper for eksempel?





B.B.



Når jeg lager et vårlig innlegg på Silver Life, må jeg tenke Norge og norske forhold men krydret med fransk chic. Dette er min preferanse!

Jeg kommer best ut av det når jeg forestiller meg en kvinne 50+ på Jeløya ved Moss. Noen få hundre meter med gate, veldig mye kyststi, strender,skog og spesielt mye vær.

Da gjør jeg i alle fall ikke de groveste feil ved mine anbefalinger av klær.

De fleste jenter 50+ er sporty og bruker kroppen sin daglig. De løper ofte på tur, lar bilen stå og går i butikken som ligger 1,5 km unna, og er ikke så veldig på å drikke sin latte mens de vandrer gatelangs og er til pynt.

Det skal være enkelt og praktisk, ja, men glem ikke at på tross av all enkelhet og bruksvennlighet, kan vi være chic.

Chic, chic, chic!

Og der kommer vi inn på den franske chic'en som fungerer utmerket på Jeløya og i Lillestrøm.

Idag tar vi oss av stripete jumpere i en tilfredstillende bomullskvalitet fra den franske stripespesialisten Comme des Garcons



Og da skjønner du fort, at de kan brukes med jeans i fasongen du liker, enkelt, rett skjørt om du liker å gå i skjørt eller når du skal være litt finere og lettere - en hvit bukse. For eksempel.



Liker du frisk rødt eller grønt, så bruker du akkurat de samme buksene til, mens du løper rundt på dine ærend







Håper du ikke har noen imot skoene?


Og et lite silkeskjerf?





Og for all del, glem ikke denne:









Blazer tar vi oss av en annen gang, mens jeg får bare minne om at en blazer av en av de få plagg som det er helt greitt å ha i skapet på Jeløya.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er åpne for alle, velkommen!