fredag 13. mars 2015

Silver etter 5 måneder





Siden bloggen følger meg gjennom mitt lille prosjekt "silver", har jeg forpliktet meg å spre mine egne bilder iblandt som en oppdatering. Slike selfier er ikke helt fulkomne, siden jeg får noe fårete utseende på hver eneste av dem.

Livet er blitt rart etter fargekutt på snart 5 måneder. Liksom roligere, I alle fall hva håret angår. Det venter meg et klipp til, rester av brunfargen (som komponerer seg overmåte behagelig med mitt eget salt og pepper) skal bort.. Kort hår er nederlag i mitt hode og føles mere som amputasjon. Kort hår virker marerittaktig på min selvfølelse. I mine drømmer blir jeg ofte oppklipt som en del av straff (for hva??), som jeg stadig blir utsatt for mens jeg sover.

Men prosjektet er egentlig kommet i sin neste fase, for nå er min egen hårfarge ingen hemmelighet. Alt synes klart, utveksten ser ikke lenger som en liten, tilfeldig forglemmelse, utveksten ser sann og varig ut.

Jeg tilpasser meg med klær og sminke, noe jeg lufter stadig på disse sidene, en beskjeden kamp i ensom majestet, ettersom mine tekster ikke fører til en liten kommentar en gang, men pytt-pytt. Det er ikke helt som å drikke drinker alene til speilet, for bloggen min har tross alt over 700 besøk til nå!

Så jeg fortsetter i samme tone en liten stund til, helt til jeg er fornøyd med omveltningen på mitt hode. Og jeg vet at jeg er inne på noe for vårlig glede er allerede på plass.







2 kommentarer:

Kommentarer er åpne for alle, velkommen!