onsdag 4. mars 2015

Kontrollspørsmål til alle de andre og ikke til deg




Som dere kanskje har oppfattet, vier jeg mine tanker, siden november i fjor, til det store tema: kvinner 50+
Kvinner 50+, det er oss, hverken unge  eller steingamle. Vi henger et eller annet sted in between og lever stortsett uten overdreven oppmerksomhet fra verden og media.

Ingen plystrer etter meg på gata, datteren min har for lengst stiftet familie og gjorde meg til bestemor. Speilet lyver, for henne jeg ser der, er ikke henne jeg ser i mine tanker.  Kroppen orker mye trykk, men i mere sakte film. Læreprosessen er best  på dagen, kveldene er blitt kortere og jeg forstår den fulle betydningen av god nattesøvn. God nattesøvn er ikke forresten som før, for den er blitt grunnere og kortere og de beste ideene for livet blir klekket ut i mellom de lette søvnøktene. Musikken på restaurant og i butikker er marerit og kjøpesentra er blitt et pes.

Komplementer av typen "du holder deg jammen bra" og "jeg ville aldri gjette på din riktige alder" kommer tettere. Når jeg fyller ut formularer på internet, skråler jeg lenger og lenger ned for å finne mitt fødselsår.

Og her kommer det noen kontrollspørsmål til deg og meg selv, for å svare på hvordan det egentlig står til i livets ettermiddag:


  • Ler du godt?
  • Venter du utålmodig for våren og småblader som springer ut?
  • Gråter du lett?
  • Vil du noe så sterkt at du glemmer dine plikter?
  • Er skapergleden inntakt?
  • Engasjerer du deg med hud og hår i det du synes er bra for deg?
  • Har du lyst til å lære noe nytt?
  • Er du litt naiv?



Svarer du ja, sørf videre på livets under sammen med Silver Life.  Svarer du nei, spør deg selv hvorfor. For jeg vil så gjerne ha deg  med videre til å utforske tema "kvinner 50+"













Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er åpne for alle, velkommen!