onsdag 18. mars 2015

Gi meg en Kjole!

Solen skinner på mitt vinterbleke ansikt, mens jeg fordyper meg  intenst i en million forslag for moter vår og sommer 2015.

OK - jeg skal ikke drive med det der, jeg vet det, mitt skap består av noen få plagg fullstendig uberørt av moter. Klassiske modeller, enkel stil, få farger - dette er mitt program.

Men, jeg har fått lyst på en kjole! Fryktelig lyst på en kjole som tilfredstiller mine ønsker om en lett og sommerlig kjoledrøm.  Bare den ene kjolen, den ene stakkars kjolen. En enslig kjole for hele den lyse og varme sesongen.

Den skal ikke være småblomstrete, ikke superkort eller ha en voldsom utringning, den må ha ermer og helst dekke mine knær.  Jeg skal ikke vise hverken min mage, eller skrekk og gru - sideflesket. Min kjole må ikke være gul eller ha militærsnitt eller representere hippiestilen fra 70-tallet.

Jeg skal ikke minne om en brud, kjolen skal ikke ha frynser i XXL-størrelse eller være sydd i semsket skinn.

Jeg vil finne frem til en kjole som er pen, men ikke for pen. Jeg orker ikke å kle meg i polyester, jeg sloss med skikkelige hetetokter og trenger luft over det hele.

Og plutselig finner jeg drømmekjolen, flatterende for enhver skikkelse. Lett og deilig og superenkel. Og her er den, en florlett drøm av en kjole.






Mannen som har laget min drøm heter Jason Wu og jeg kan fortelle ham med det samme at skoene han kledde modellen i er ikke noe for meg. For jeg har lært at rem rundt ankelen forkorter ben og det vil jeg naturligvis ikke ha noe av. Men kjolen, den er fin. Så nå gjenstår det bare å finne frem til en slik en. Det må jeg sove på!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er åpne for alle, velkommen!