søndag 22. februar 2015

Go, Magda, go!

Jeg finnes ikke politisk og ingen skal få lide seg gjennom politikk på mine bloggsider. Lover. Men jeg er kvinne og følger godt med på den politiske karusellen ute i verden, fra mitt ståsted.

Mitt hjemland i sentrum av Europa, skal iår velge  en ny president.  En ung kvinne har dukket opp blandt presidentkandidatene, som regel dørgende kjedelige.

Hun har alle atributter som vekker øyeblikkelig følelser: misunnelse, hat, begjær og nysgerrighet fra velgerne og media, for ikke å snakke om konkurrenter. Dama er velutdannet, attraktiv og mener presidentstilling er for dem som ønsker å gjøre noe for landet sitt, og ikke bare  sitte under kristallkrone i det staselige presidentpalasset. Hun har altså ingen presidentpraksis å vise til.




Det er slik med presidenter,sjefer og ledere, at man faktisk ikke vet hva de er gode for, før de får lov å sette i gang jobben sin.

Kanskje vil hun klare å tiltrekke seg også positiv oppmerksomhet og rasere gubbevelde som står siklende i kø til presidentstolen?

Jeg bare liker så godt ideen om et ungt hunkjønn som president, så jeg sier: Go Magdalena Ogorek, go for president!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er åpne for alle, velkommen!