mandag 2. februar 2015

Forbudt for klovner





Jeg er ikke der ennå.  På den andre siden av den trygge avstanden til den uungåelige solnedgangen. Jeg er i vippeposisjon.

Vær glad for at du fortsatt er med og er frisk, hvisker engelen mitt i venstre øret.
Tror du noen bryr seg om gamle, friske kuer?  roper min lille djevel i det høyre øret.

Jeg setter pris på å være fortsatt med og ja, jeg tror at det er et par stykker der ute som tenker ømt på meg.

Men hvorfor stivner jeg litt ved et tilfeldig møte med meg selv i et speil på gata. Er hun meg??
Og den kritiske, velvoksne sansen min får enda mere næring.

Jeg aksepterer og aksepten er den nye religionen min. Jeg aksepterer fakta og gjør mitt beste for å trylle fram noe bra ut av det, som for eksempel det å blogge for mine medsøstre.

Men da jeg kom over bilder av kvinner i certain age ble jeg usikker. Har jeg mistet humorsansen?

Noen klarte overbevise disse prosjektdeltakerne at de er fargerike og kule. Noen lagde fotosession med dem og oppmuntret dem til å være seg selv. Noen stylet dem med overlegg. Noen sa at i en viss alder er de frie og kan tillate seg å være lekne. Mer er mer og mindre er kjedelig.







Jeg synes de er kule nok for dette klovnebildet, men hvorfor blir jeg ikke inspirert?
Jeg har overhodet ikke lyst til å bli så befridd, ikke en gang når jeg er 100 år. Kombinasjon av klovn+alder er uspiselig.
Men for all del, rosa hår? Be my guest!









Bildekilden: Pinterest







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er åpne for alle, velkommen!