fredag 16. januar 2015

Vi er som vi er - riktig klær for en større mage

Mine damer - jeg er ute på glattisen med bloggen min, jeg vet det og det er spennende!

Motivasjon min er å gi dere og meg selv noe å tygge på i klesvalgene og inspirere kvinner 50+.

Vi er som vi er - lave, lubne, høye, radmagre, vi har mage, lår og rompe og er flate eller drar på store bryster og valker, vi blir rynkete og håret grånes. Men vi har også bra sider, som fin holdning, pene øyne, en eksisterende midje eller sterke ben.

Aksept for alder og  ikke tviholding på ungdommelig utseende, er krav nr 1. Vi er som vi er og det er vårt eneste og beste utgangspunkt for valg av stilen vi trives med.


Så  helt konkret: hvordan kler jeg meg når magen er større en det jeg liker?

 Her er forslag hvor alle plagg er deler i basisgarderoben:

  • klærne skal være enkle i fasong og løse
  • spill på fargene i tøyet. Bruk gjerne antrekk i lignende fargeskala - for eksempel grå nyanser,       mørkere og litt lysere.  Da virker vi høyre og magen skjules noe
  • en lang og løs kardigan, lang overdel (skjorte eller trøye) som dekker rompe og smale eller smalende bukse. Sko: det er alltid bra å komme opp på litt høyre hel, men tenk på hva du orker å gå med. For den kalde årstid, for eksempel skoletter, som ikke er helt flate






en poncho er et genial plagg over en smal bukse i lignende farge







en lang og løs cardigan til kjole, helst i lignende fargenyanser. Kjolen bør være mørkere enn cardigan og lengden må ikke gå over skoletter





behagelig storgenser over et smalt skjørt




Bildekilde 1,2,3,4,5: Pinterest

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er åpne for alle, velkommen!