fredag 23. januar 2015

Prosjekt Silver Hair - oppdatering

Jeg må innrømme at prosessen pågår i siruptempo. Det er rundt 3,5cm sølv som nå er  kommet frem. Resten er ikke verdt å snakke om, fordi det er en katastrofe!

Min taktikk er å bruke mye lue. Det er 3-4 forskjellige som jeg stadig bytter på.  Jeg er såpass oppvakt, at jeg registrerer mange unge mennesker som bor i  luer døgnet rundt.
Hvorfor ikke hive seg på denne trenden? Det eneste problemet er at jeg er forferdelig varm av meg og luer får meg til å koke...

Jeg besøkte min frisør, her i utlendighet, og gjennomførte en kamp på død og liv med henne, som sier seg helt uenig i mine planer. Til slutt, gikk hun motvillig med saks på mitt hår, klipte det enda mere opp og leverte en minikolorasjon, for å lage kaldere reflekser i håret, som bedre spiller med sølv. Dette besøket ble en riktig nedtur, for håret mitt, fullstendig ødelagt av farging, tok til seg bare de mørke pigmentene og jeg ble riktig mørk, noe jeg ville selvsagt unngå. Sølvet, mitt trofe, er heldigvis uberørt og jeg gikk rett hjem for å starte vaskeprosesser, for denne fargen sitter visst ikke noe særlig.

Og der er jeg nå. Klipt opp som en kylling, tofarget men ikke knekt i min tro på å bli sølvkvinne. Da er det bare å vente videre. I mellomtiden får jeg fortsette å skrive denne bloggen, som skal være min følgesvenn gjennom prosjektet "sølv".

Her er jeg og lua




Og her er drømmen:





Et stykke å gå, i hvertfall et år til.


1 kommentar:

Kommentarer er åpne for alle, velkommen!