torsdag 8. januar 2015

Hverdagsklær - ha en plan!

Interesse for klær kan være så mangt. Min har med hverdagen å gjøre.

Helt ærlig, så har jeg hatt, gjennom livet, en gjennomsnittlig interesse for klær, som er blitt mere intens etter at jeg bestemte meg for å bli sølv (jeg misliker ordet "grå").

Prosessen "sølv" har trygget flere nye problemstillinger, som jeg har lyst til å ta fatt på her på bloggen Silver Life.

Jeg var inne på det å minimalisere skapet til en begrenset mengde plagg som fungerer bra i hverdagen.  Utarbeide en solid basisgarderobe og plusse på noen få effekter som gjør det hele mere variert og spennende.

En grei eller vanskelig oppgave?

Hva skal jeg si? Jeg lever ikke spesielt  glamorøst liv. Det dreier seg om å ha det behagelig hjemme, behagelig og varmt på mange daglige tur med hundene og når jeg er så heldig at jeg kan hente barnebarnet i barnehagen, behagelig på våre lange kjøreturer mellom to land. Og jeg ønsker også ha det behagelig når jeg tar imot besøk eller selv går ut for å møte mennesker. Og jeg vil ikke se ut som en spøkelse for min mann heller, men fortsatt liker å ha det komfortabelt.

Denne livsstilen kan fort bety masse deilige, slaskete tøy som ikke strammer noen steder, en samling som lite ligner på fransk chic, som jeg er veldig begeistret for. Kan, men må den?

I Norge, når man lever på et lite sted som vanskelig kan kalles for "urbant", er det få krav til eleganse. Hos oss blåser det stortsett hele året og det er ikke overdrevet. På broen mellom Jeløya og Moss kan man blåse bort på de harde dagene. Det regner selvsagt en del og på vinteren er det glatt på fortauene. Det er ofte surt, for vinden forsterker de få plussgradene, som vi har i kystklima.

Jeg tror at jeg er inne på noe, når jeg fortsatt mener at et enkelt liv kan leves fint og behagelig med klær som holder kvalitet og matcher bra i farger og i tillegg - ser bra ut.

Jeg vil jo gjerne se godt ut for meg selv i hverdagen, om jeg bare rusler til Kiwi for å handle, går tur med mannen min eller møter en venninne på en cafe.

Dette gidder jeg! Dette ønske skal ikke vokse ut av dimensjoner, gå på bekostning av min videreutvikling eller overta som eneste interesse. Det dreier seg om å ta de riktige valgene, når jeg først er ute og handler tøy etter den spikrede planen min. Og plassen i skapet har jeg nok av, ettersom alt som ikke bruktes og ikke passet er borte, en gang for alle, takk, Fretex!








                                           Bildekilde: Pinterest

Ut med tilfeldighetene og inn med en ordentlig klesplan. Denne planen har ingenting med mote og trender å gjøre. Bare med det å føle seg vel og stråle litt i hverdagen. Og det vil jeg gjerne!






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er åpne for alle, velkommen!