fredag 5. desember 2014

Prosjekt "bli sølv" del 1


Dagen er kommet, ingen vei tilbake.

Jeg skal få min naturlige hårfarge, koste hva de koste vil, uansett hva den fargen nå er, etter fargebehandling halve livet.
Dette er annonsert til de fleste kjære og kjente, mest for at jeg selv ikke skal mygge ut av prosjektet.

Men, akk, frisørdamen som skulle utføre de første bli-grå- trinn på mitt hode, gjorde hva hun kunne for å så rettferdig tvil i min sjel. Hun avlyste timer hele 2 ganger. Til slutt,i full  desperasjon,  grep jeg tak i den første hårkunstner i min vei og fikk full uttelling. Hun hadde ledige akkurat de to timene, jeg trengte.
Endelig satte jeg meg der jeg skulle, på en frisørstol, med store speil rundt meg,  en bunke med blader foran meg og tilbud om rykkende varm te. Vi lagde i felleskap en fin hårplan og brukte mye energi på å prate om mine følelser i omlag ett år frem i tiden.
Stemningen var litt som "bøddel, gjør din plikt" og storslått håramputasjon har startet. Resten av ritualet er vel hemmelig, men jeg kom ut av det ganske lys og fornøyd.

Og nå er det bare å vente på det sølvet, som heldigvis vokser raskt ut på mitt hode, men ikke raskt nok for at jeg glitrer med sølvhår til jul, nei, nei.

Men lykken er stor ved tanken på aldri mere måtte gjennom tilførsel av kjemiske kraftsaker til min hud og mitt hår og befri meg fra ettervekstterror, ganske enkelt. Og for de oppsparte midlene  hos frisøren, skal jeg sørge for at mitt klesskap blir til minimalisisk fransk chic-garderobe, til den nybefridde kroppen min.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er åpne for alle, velkommen!