tirsdag 2. desember 2014

Desember - en tenkemåned også

Første post på bloggen Silver Life handler om valg av basisgarderobe til oss, som fortsatt er noe usikre på hvordan et fungerende skap skal se ut.  Gjør valgene enklere, bytt kvantitet mot kvalitet og føl deg vel i farger som kler oss.

Opprydding i klesskapet er en grei start til en større aksjon, retningsvalg som bringer meg til enklere liv. Det må dukke opp flere tanker i hodet underveis, når jeg opplever en bra resultat på forenkling av klessystemet.




Denne forenklingen krever at jeg faktisk tar stilling til overflødige ting, som jeg ideelt sett, kvitter meg med.

Hva med å sjekke kosmetikkavdelingen, med all gammel og urørt sminke, dårlige og halvbrukte hårprodukter, kremer og lotions fulle av stoffer som jeg egentlig ikke ønsker å ha på huden?

Hva med smykkene, som henger på kroker på badet og soverommet, og bugner i glassboller, skuffer og i stygge smykkebokser og som jeg aldri kommer til å henge på meg, fordi de er blitt stygge, defekte og helt meningsløse?

Tingenes tyrani rammer oss først ved oppussing eller på flyttedagen, eller når vi ganske enkelt leter etter noe.  Kanskje vi skal hverken flytte eller pusse opp, men vi kan alltid tenke over det å gi oss selv rom og luft, som vi kan bruke til ... å leve.

Ønsker dere en fin dag og lun kveld med lys og varme Og husk:





















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er åpne for alle, velkommen!