fredag 19. desember 2014

Advent

Silver Life betyr en god del julefeiringer og varme minner om denne høytid. Erindringer fra år som er gått. Kjære og nære mennesker som ikke er med lenger. Lukter, stemning, sanger, lyset og forventninger.
Hvordan er det mulig å beskytte de minnene og gå gjennom denne tiden med varme og glede i hjertet uten å få alt ødelagt av denne massive kommersialisering vi er utsatt for?

Hvordan er det mulig å la være å delta i denne grådighetsfest, falskhet og hyl fra alle de som skal selge oss noe til jul?

Hvordan er det mulig å beholde ro og verdighet uten å fornærme noen av valgene, som innebærer det å melde seg ut og stikke fra dette kaoset? Få være i fred, vente uten kaving, nisser og kjøpepress?

Jo, jeg har testet noen metoder, som fungerer bra.


  •  gi av seg selv til de vi elsker
  •  omfavne i hjertet de som ikke opplever kjærlighet, både folk og dyr
  •  lage plass i tankene for verdensfred
  •  pynte hjemmet med lys og dufter
  •  slå av tv-en
  •  lytte til musikken som betyr noe for meg
  •  lese stoffet som beriker meg
  •  lage plass til gode samtaler
  •  være mye ute og se naturen i desember
  •  kose meg med mat og drikke som er forbeholdt julen
  •  la meg inspireres av mennesker som skaper noe
  •  ikke miste en eneste dag uten en god stemning i hjertet




Har jeg glemt noe?

Ønsker dere en god stemning i adventstiden



















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer er åpne for alle, velkommen!